loading...
جالبستان2
آخرین ارسال های انجمن
عماد بازدید : 35 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (1)
تمام مطالب این سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد
چنانچه مطلبی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران بود از طریق ایمیل سایت جالبستان2 مارا مطلع سازید تا سریعا از روی سایت حذف شود.
همچنین اگر آهنگ یا مطالب دیگری در سایت قرار داده شد که صاحب اثر آن با قرار دادن آن در سایت مشکل داشت و راضی نبود از طریق ایمیل سایت جالبستان2 به ما اطلاع دهد تا سریعا آن آهنگ یا مطلب از روی سایت حذف شود.

باتشکر-مدیریت سایت جالبستان2

ایمیل سایت جالبستان2:jalebestan-2@mihanmail.ir

عماد بازدید : 34 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (1)
در اين ترفند نحوه افزودن run به منوي start را آموزش مي‌دهيم.
به گزارش اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ در صورتيکه از ويندوز ويستا با 7 استفاده مي‌کنيد، حتما مي‌دانيد که در صورت کليک بر روي منوي start برخلاف ويندوز xp اثري از run نمي‌بينيد.

Run ابزاري است ک در ويندوز xp امکان تايپ دستورات خاصي را براي دسترسي به قسمت‌هاي مختلف ويندوز براي مهيا مي‌کند. در ويندوز ويستا و 7 نينر  Run وجود دارد تنها به طور پيش فرض در منوي start وجود ندارد.

با استفاده از اين ترفند مي توانيد Run را در منوي start ويندوز ويستا و 7 بازيابي کنيد.

براي اين کار:
1-ابتدا بر روي منوي start راست کليک کنيد و properties  را انتخاب نماييد.

2-در پنجره باز شده به تب start menu برويد و بر روي دکمه customice کليک کنيد. سپس در پنجره customitestart menu گزينه  run command را بيابيد و ليک آن را بزنيد.

3-اکنون کليد پنجره‌هاي باز را ok کنيد و بر روي منوي start کليک کنيد تا run را مشاهده کنيد.

4-لازم به ذکر است شما مي‌توانيد از کليدهاي ترکيبي win+r نيز براي دسترسي به run استفاده کنيد. همچنين نوار جستجوي موجود در منوي start ويندوز ويستا و 7 نيز کارايي مشابه run  را دارد.




منبع:باشگاه خبرنگاران


عماد بازدید : 31 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)
محققان با کمک چاپگر هاي سه بعدي روکشي براي نوعي خاص از ربات طراحي کرده اند که طرح ظاهري آن را بيش از حد به عنکبوت شباهت دارد.
به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ امروز ها کمتر پيش مي آيد خبر هاي خبرگزاري هاي مختلف را مطالعه کنيد خبري از چاپگر هاي سه بعدي را نبينيد.
چاپگر هاي سه بعدي هفته ي پيش براي ساخت موتور جت، هفته ي قبل آن براي ساخت اسلحه، هفته ي قبل آن ساخت وسايل کوچک در منزل و اگر بخواهم همچنان عقب بروم مي بينيم که هر هفته يا هر روز در سال گذشته از چاپگر هاي سه بعدي براي کارهاي مختلف استفاده شده است.


اما امروز استفاده از چاپگر هاي سه بعدي براي ترس دوستان شما، محققان با کمک چاپگر هاي سه بعدي روکشي براي نوعي خاص از ربات طراحي کرده اند که طرح ظاهري آن بيش از حد به عنکبوت شباهت دارد.

اين ربات 26 موتور مختلف را شامل مي شود که حرکاتي شبيه به عنکبوت را براي آن ايجاد مي کند، نامش T8 است و قيمتي معادل ۱۳۵۰ دلار دارد، ويژگي منحصر به فرد آن کنترل بي سيمش است.


منبع:باشگاه خبرنگاران

عماد بازدید : 58 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 

دانلود تیزر اولین انیمیشن بلند ایرانی تهران ۱۵۰۰ ، Tehran 2121

انیمیشن ” تهران ۱۵۰۰ ” به کارگردانی بهرام عظیمی که شهر تهران را در سال ۱۵۰۰ شمسی به تصویر می‌کشد، از شخصیت‌ و کاراکترهای بازیگران مشهور سینما هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی و حسام نواب‌صفوی بهره گرفته شده و این بازیگران نقش‌های خود را دوبله کرده‌اند.
فیلمنامه ” تهران ۱۵۰۰ ” را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی و حبیب رضایی نوشته‌ اند . فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به نام اکبرآقا (مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است . در سال ۱۵۰۰ ربات‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و آدم‌ های پولدار می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند !

 

 

کلمات کلیدی : دانلود انیمیشن تهران ۱۵۰۰,دانلود انیمیشن تهران ۲۱۲۱,دانلود انیمیشن با لینک مستقیم,انیمیشن های جدید سال ۲۰۱۲,دانلود انیمیشن tehran 2121,دانلود انیمیشن Tehran 1500

 

کلیپ دانلود با لينك مستقيم | لینک کمکی 1
حجم : 13 مگابایت  
فرمت : FLV  
پسورد : www.clip4u.org

عماد بازدید : 38 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

ماري بانام آلبينو بيرمانيا با انجام يك كار عجيب ، تعجب و در عين حال ترس خاصي را در بين جانورشناسان جهان ايجاد كرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به دنبال رفتار شناسي انواع گونه هاي مارها در جهان ، محققان جانورشناسي رفتار بسيار عجيبي را از مار 5.5 متري و در عين حال سمي آلبينو بيرمانيا مشاهده كردند.
در آزمايشي ،‌اين مار را در درون يك اتاق در بسته قرار دادند و پس از آن شاهد آن بودند كه اين مار به بلند شدن و باز كردن در بسته از اتاق فوق بيرون آمد.
چنين رفتاري تاكنون از جانب مارها ديده نشده بود و اين موضوع موجب بروز نگراني هاي خاص در بين جانورشناسان شده ،‌چرا كه آنها از اين بابت نگرانند كه در صورت شيوع جمعيت اين گونه از مار كنترل عدم آسيب رساني آنها بسيار دشوار خواهد شد.

عماد بازدید : 29 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

شما با استفاده از نرم افزار E-PDF مي توانيد به راحتي مشکل تبديل اسناد PDF به فايل هاي Word را حل کنيد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، تبدیل اسناد PDF که زبان فارسی در  آن ها به کار رفته به فايل Word کاری مشکل و در اکثر اوقات غیرممکن است که بسیاری از کاربران درخواست قرار دادن نرم افزاری برای انجام این تبدیل فرمت را داشته اند.
 اورژانس IT در این گزارش لینک دانلود یکی از بهترين و کاربردي ترين نرم افزار های تبدیل PDF فارسی را برای دانلود در اختيار کاربران قرار می دهد.
برای تبدیل اسناد PDF فارسی به Word کافیست در منو File از قسمت Setting و گزینه ی UTF-8 را انتخاب کرده و تبدیل را انجام دهید.
شايان ذکر است که نرم افزار E-PDF در یک فایل فشرده قرار گرفته که قبل از نصب باید از حالت فشرده خارج شود

عماد بازدید : 66 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

Whistle Android Finder PRO یکی از کاربردی ترین برنامه های اندروید می باشدکه مشکل گم شدن گوشی شما را در خانه یا محل کار حل میکند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران: Whistle Android Finder PRO یکی از کاربردی ترین برنامه های اندروید می باشد که مشکل  گم شدن گوشی شما را در خانه یا محل کار شما حل میکند

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که گوشی خود را در قسمتی از خانه گذاشته اید و نمیدانید کجاست.اولین راه تماس با گوشی است. ولی با استفاده از این برنامه" با سوت زدن"  گوشی شما به صدا در می اید و به راحتی میتوانید گوشی خود را پیدا کنید.

در این نسخه مصرف باتری بهینه تر شده است و کارایی برنامه نیز ارتقا  یافته است.زنگ های جدید و امکان پخش اهنگ مورد نظر در قسمت تنظیمات نیز به ان اضافه شده است.

با فعال کردن این برنامه وقتی صفحه گوشی شما خاموش باشد این برنامه شروع به کار میکند.توجه کنید اگر حساسیت برنامه را بالا ببرید تقریبا با هر صداي تنظيم شده قبلي گوشی به صدا در می اید .پس با توجه به سلیقه خود حساسیت برنامه را بالا ببرید.









 نرم افزار  Whistle Android Finder PRO را از اينجا دانلود کنيد


منبع:باشگاه خبرنگاران


عماد بازدید : 28 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)
شما مي توانيد آخرين نسخه ي Adobe Flash Playe را اينجا دانلود کنيد.
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  Adobe Flash يکي از نرم افزار هاي بسيار ضروري براي کامپيوتر است که بايد آن را به روز نگه داشت.
اين نرم افزار گستره ی وسیعی در کامپیوتر ها و سطح وب را به خود اختصاص داده است. به طوری که کمتر کاربری را می توان یافت که روزانه سر و کاری با این گونه فایل ها نداشته باشد از کلیپ ها و بازی ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده های آهنگ و فیلم تحت وب و ... ، همه و همه جهت اجرا و استفاده نیاز به نصب ActiveX دارند تحت عنوان فلش پلیر - Flash Player دارند.
 

 

عماد بازدید : 39 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)
نسخه نهایی ویندوز ۸ منتشر شد. این نسخه که پسوند RTM را به دنبال خود دارد، را مي توانيد اينجا دانلود كنيد.
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ محیط کاربری و امکانات ویندوز ۸ ، با تمام نسخه های ویندوز که در طی ۲۰ سال گذشته دیده ایم تفاوت دارد. ویندوز ۸ از جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی کرده و تقریبا تمام سخت افزارها را به صورت اتوماتیک نصب میکند.

نسخه ای که در این مطلب در اختیار شما قرار گرفته، نسخه Enterprise از ویندوز ۸ است و همانطور که میدانید Enterprise کامل ترین نسخه ویندوز بوده و حاوی تمام امکانات ویندوز ۸ است. ویندوز ۸ قابلیت سازگاری با انواع کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ را دارد و علاوه بر پردازنده های AMD و Intel ، از پردازنده های نسل جدید APU نیز پشتیبانی میکند.
صفحه شروع به کار ویندوز ۸ ، Home Screen نام دارد. این صفحه به گونه ای طراحی شده تا بیشترین سازگاری را با صفحات نمایش معمولی و لمسی داشته باشد. در صورتی که شما یک کامپیوتر با صفحه نمایش معمولی داشته باشید، میتوانید از این صفحه عبور کرده و دسکتاپ و مرورگر محبوب و همیشگی ویندوز را ببینید.


منوی استارت ویندوز ۸ نیز با تغییراتی همراه است. ویندوز ۸ تعامل بیشتری با کاربر دارد و به صورت اتوماتیک اطلاعات لازم را به صورت آنلاین دریافت کرده و نمایش میدهد. اطلاعاتی مثل پیغام های جدید دریافت شده، ایمیل های خوانده نشده، دریافتی های جدید از RSS ها و … بدون نیاز به اجرای برنامه خاصی به صورت اتوماتیک در منوی شروع به کاربر اعلام می شود.

صفحه Home Screen با سلیقه شما قابل تنظیم است. میتوانید میزان فضای اختصاص داده شده به هر برنامه را مشخص کنید تا همه چیز را صفحه خانگی به بهترین شکل مدیریت کنید. اندازه هر کدام از این کاشی ها توسط شما قابل تنظیم است. و همچنین محتوایی که میخواهید در هر کدام نمایش داده شود توسط خودتان تعیین میگردد. میتوانید در یکی تعداد ایمیل های جدید دریافتی را ببینید، در دیگری وضعیت آنلاین بودن دوستانتان را پیگیری کنید، در دیگری آخرین استاتوس های فیس بوک را ببینید، در یکی وضعیت آب و هوا را مشاهده کنید و…

برخی از قابلیت های جدید ویندوز ۸ به صورت فهرست وار عبارتند از:
- حذف دکمه Start و قرار گیری بخش حساس به حرکت ماوس به جای آن
- نسخه جدید مرورگر Internet Explorer 10
- امکان لاگین با تشخیص چهره (در صورت داشتن وب کم)
- بوت فوق سریع (تنها در ۵ ثانیه ویندوز ۸ راه اندازی میشود)
- رابط کاربری جدید برای Task Manager
- امکان استفاده از چندین مانیتور به صورت همزمان
- سیستم جدید امنیتی Windows Defender
- امکان نظارت بر فعالیت های کودکان با کامپیوتر
- امکان اجرای نرم افزارهای قدیمی تر (مثل فتوشاپ، آفیس، ویژوال استودیو، و …)

برخلاف ویندوز ۷ که در زمان رونمایی امکان اجرای بسیاری از برنامه های قدیمی را نداشت، ویندوز ۸ همچنان از نرم افزارهای قدیمی تر پشتیبانی میکند تا شما بتوانید با اطمینان از امکان نصب و اجرای نرم افزار های مورد نیاز خود، از ویندوز ۸ استفاده کنید.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

به نقل از:باشگاه خبرنگاران


منبع: لرد دانلود


عماد بازدید : 60 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)

معرفی سریال های ماه رمضان ۱۳۹۲

-

http://s4.picofile.com/file/7798939886/sr.jpg

-

شبکه یک سیما: « سریال دودکش » (محمدحسین لطیفی):

شبکه یک که سال گذشته از اعتماد به زوج فلورا سام در مقام کارگردان و مجید اوجی تهیه کننده به نتیجه دلخواه نرسید، سریالی که پیشتر، از روی آنتن رفتن آن در اردیبهشت ماه جاری خبر می رسید را برای ماه رمضان امسال خود کنار گذاشته است… این سریال به نام «دودکش» با کارگردانی محمدحسین لطیفی و حضور تهیه کننده ای ناشناس به نام زینب تقوایی سال گذشته مراحل تولید خود را آغاز کرد و این روزها آخرین مراحل تصویربرداری و تدوین همزمان را سپری می کند. گویا قرار است مهدی فرجی مدیر شبکه یک هفته آینده در دیدار از پشت صحنه این سریال خبر مناسبتی شدن و پخش آن در ایام ماه رمضان را رسانه ای کند.

شبکه دوم سیما: «سریال خروس» (سعید آقاخانی):

پس از شبکه یک، شبکه دو نیز با خیال نسبتاً راحتی به استقبال ماه رمضان خواهد رفت. این شبکه که سال گذشته سریال به شدت سطحی و ضعیف «چمدان» را با حمایت معاونت سیما و در ساعتی نامناسب روی آنتن داشت، طعم تلخ شکست را چشید. با این حال مسؤولان شبکه دو که دست خود را برای امسال نیز خالی می دیدند، تصمیم گرفتند تا سریال «خروس» را به جای عید، برای ماه رمضان کنار بگذارند. همین شد که به سازندگان توصیه شد تا تعداد قسمت های خود را به ۲۶ قسمت برسانند و این سریال را برای ماه رمضان آماده کنند.

سریال کمدی «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی اوایل بهمن سال گذشته کلید خورد و ضبط تصاویر پس از تصویربرداری در لوکیشن هایی چون خیابان بهشتی، رسالت، لویزان، خیابان جشنواره، اتوبان ارتش، بلوار مرزداران و… اواسط فروردین ماه جاری به اتمام رسید. تاکنون بیش از ۶۰ درصد تدوین پروژه نیز انجام شده است.

فیلمنامه سریال را مصطفی کیایی نوشته که تجربه نگارشی سریال های «نقطه سر خط» و «راه در رو» را نیز برای آقاخانی در شبکه سه دارد و خود نیز کارگردانی فیلم های سینمایی «بعد از ظهر سگی سگی» و «ضد گلوله» را بر عهده داشته است. سازندگان که ابتدا قرار بود این سریال را حداکثر در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای عید بسازند، با تصمیم جدید شبکه در تدوین سریال و تغییر زمان بزنگاه ها و تعلیق های قصه، تلاش دارند در ماه رمضان رقابت را به رقیبان واگذار نکنند. در هر حال این سریال گزینه قطعی شبکه دو برای ماه رمضان خواهد بود.

شبکه سوم سیما: «سریال مادرانه» (جواد افشار):

شبکه سه با «خداحافظ بچه» در ماه رمضان سال گذشته آنتن را به خوبی از آن خود کرد و به عبارت بهتر آبروی تلویزیون را خرید، اما مدیران این شبکه چندان قدرشناس سازندگان سریال مذکور نبودند و به دلیل عدم تسویه حساب با آنان موجب شدند تا نطفه تولید سریال جدید، توسط این گروه بسته نشود. گویا داود هاشمی تهیه کننده «خداحافظ بچه» در صدد بوده تا سریال ماورایی جدیدی با عنوان «احضار» را برای شبکه سه تهیه کند، اما زمانی که می بیند شبکه اقدامی برای تسویه حساب های سریال قبلی او انجام نمی دهد، قید آن را می زند. گویا علیرضا افخمی نیز با گذشت دو سال از پخش آخرین ساخته اش «پنج کیلومتر تا بهشت» قصد داشته تا احضار را جلوی دوربین ببرد که با این وجود او هم منصرف شده و این روزها در تدارک ساخت نخستین فیلم سینمایی اش است.

جالب آنکه مسؤولان شبکه سه به گروه تولید سریال در حال تصویربرداری «پژمان» (سروش صحت) نیز پیشنهاد داده بودند که آن را با افزایش قسمت ها به ۲۵-۲۶ قسمت برسانند تا شرایط لازم برای پخش در ماه رمضان را پیدا کند، اما سازندگان، این مجموعه طنز را در پانزده قسمت آماده کرده بوده اند و تن به این آب بستن ندادند!

در نهایت اما قطعی ترین گزینه شبکه سه برای ماه رمضان امسال، سریال اخیراً کلید خورده «مادرانه» است.

شبکه تهران: «دروازه بهشت» (مهدی صباغ زاده):

شبکه تهران بعد از ناکامی نوروزی با «هفت سین» یدا… صمدی، برای ماه رمضان امسال خود از یکی از کارگردانان کار کشته سینما، مهدی صباغ زاده کمک گرفته است. صباغ زاده از اسفند سال گذشته در سکوت کامل خبری سریال کمدی «دروازه بهشت» را به تهیه کنندگی مسعود ردایی در کرج جلوی دوربین برده است.

اکبر عبدی، مجید مظفری، مریم امیرجلالی، لاله اسکندری، شهره لرستانی، افشین هاشمی، اردشیر کاظمی، گیتی معینی و… بازیگرانی هستند که در «دروازه بهشت» به ایفای نقش می پردازدند. این سریال به قلم عباس نعمتی در ۲۶ قسمت به مقوله ازدواج و تشکیل خانواده در قالب کمدی می پردازد. «پیشنهاد ۵۰ میلیونی»، «خانه خلوت»، «مارال»، «صبحانه ای برای دو نفر»، «خاک و آتش» و… از جمله ساخته های سینمایی این کارگردان محسوب می شوند.

فیلمنامه سریال همزمان در حال نگارش است و تاکنون حدود شش تا هفت قسمت آن نوشته شده و جلوی دوربین رفته است. اکبر عبدی نقش پدر یک خانواده را دارد که با خواستگاری پر ماجرایی از عمه بزرگ خانواده (با بازی امیرجلالی) مواجه می شود و همین اتفاق، راه را برای ماجراهای تازه ای باز می کند. گفته می شود بداهه گویی های اکبر عبدی در این سریال جزو لحظات جذاب آن از کار درآمده است. یادآور می شود اکبر عبدی سال گذشته سریال «بیدار باش» (احمدی کاوری) را روی آنتن شبکه یک داشت و این روزها نیز با فیلم «رسوایی» (مسعود ده نمکی) روی پرده سینماهاست.


منبع:http://www.tafrihbaran.ir

عماد بازدید : 71 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
یک داستان کاملاً واقعی (راننده تاکسی و عزرائیل)

مسافرکش بدون مسافر داشته می رفته، کنار خیابون یه مسافر مرد با قیافه ی مذهبی می بینه کنار می زنه سوارش می کنه. مسافر روی صندلی جلو می نشینه. یه دقیقه بعد مسافر از راننده تاکسی می پرسه: آقا منو می شناسی؟ راننده می گه: نه…
راننده واسه یه مسافر خانم که دست تکون می داده نگه می داره و خانمه عقب می نشینه. مسافر مرد دوباره از راننده می پرسه: منو می شناسی؟ راننده می گه: نه. شما؟ مسافر مرد می گه: من عزرائیلم. راننده می گه: برو بابا! اُسکول گیر آوردی؟ یهو خانمه از عقب به راننده می گه : ببخشید آقا شما دارین با کی حرف می زنین؟ راننده تا اینو می شنوه ترمز می زنه و از ترس فرار می کنه…







بعد زنه و مرده با هم ماشین رو می دزدند!
عماد بازدید : 72 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)
بهروز مینایی به فارس خبر داد؛
«حمله به تل آویو» پاسخ بازی سازان ایرانی به «بتلفیلد ۳»

خبرگزاری فارس: بازی سازان ایرانی در پاسخ به بازی رایانه‌ایی «بتلفیلد ۳» بازی «حمله به تل آویو» را با حمایت بیناد ملی بازی‌های رایانه‌ایی می‌سازند.

خبرگزاری فارس: «حمله به تل آویو» پاسخ بازی سازان ایرانی به «بتلفیلد ۳»
 

بهروز مینایی رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ایی کشورمان در حاشیه چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ایی دبی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به بازی اهانت آمیز بتلفیلد ۳ که در آن حمله به کشورمان و عملیات سربازان امریکایی در خیابان‌های تهران تصویر شده است، گفت: ما نامه‌های اعتراض آمیزی به شرکت سازنده و بازی سازان این بازی رایانه‌ایی ارسال کرده‌ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
بهروز مینایی افزود: اگر چه بتلفیلد ۳ به لحاظ فنی و تصویری اشکالاتی دارد اما اینکه لوکیشن این بازی تهران باشد قابل قبول نیست.
رییس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشورمان گفت: در اینجا هم اعتراض خود را به دست اندرکاران شرکت اپیک که حامیان نمایشگاه و حضوری فعال در چهارمین نمایشگاه دبی داشتند ابراز کردیم.
وی ادامه داد: واکنش آمریکاییها این بود که این مساله صرفا یک بازی و داستان است و نباید زیاد سخت گرفت.
 رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایی با بیان اینکه استراتژی ما هم در این حوزه باید حمله در برابر حمله باشد گفت: از آنجایی که آمریکا خود را تحت ولایت اسرائیل قرارد داده است بنابراین بازی «حمله به تل آویو» ساخته خواهد شد، چون حتی بازی حمله به واشنگتن هم به اندازه حمله به تل آویو آنها را ناراحت نخواهد کرد.
در عین حال جمعی از بازی سازان کشورمان آمادگی خود را برای همکاری در ساخت بازی «حمله به تل آویو» اعلام کردند.
چند بازی ساز جوان هم در گفت و گو با خبرنگار فارس از برنامه ریزی برای ساخت هر چه بهتر بازی در مقابل بازی «بتلفیلد ۳» خب ردادند و گفتند ما کار مطالعاتی را از همین حالا (زمان مصاحبه) آغاز می کنیم.

 

منبع:http://www.farsnews.com

عماد بازدید : 66 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)
"دنیل راد کلیف" دیگر در "هاگوارتز" حضور نخواهد داشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ای.ام.دی.بی؛ دنیل راد کلیف بازیگر انگلیسی تبار هالیوود که بیشتر برای ایفای نقش در سری فیلمهای هری پاتر شناخته شده است پس از پایان ساخت آخرین قسمت از سری فیلمهای هری پاتر در پروژه بعدی خود قصد پیوستن به فیلمی تخیلی بر اساس نوشته مکس لندیس برگرفته از رمان کلاسیک مری شلی را دارد.
این پروژه که "فرانکنشتاین" نام دارد، پیش از این نیز توسط جیمز ویل در سال 1931 با نقش آفرینی بوریس کارلوف جلوی دوربین رفته بود.
فرانکنشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.
کمپانی فاکس قصد دارد فیلم "فرانکن اشتاین" را روی پرده ی سینما ببرد.
این فیلم قرار است به کارگردانی "پل مک گویگان"به تهیه " دیویس اینترتیمنت" و با اقتباس از رمان " مری شیلی" تولید شود.
فیلم در سال ۱۷۹۴ شروع می شود. کاپیتان رابرت والتون (آیدان کوئین) سفر اکتشافی شجاعانه ای را هدایت می‌کند تا به قطب شمال دست پیدا کند.در حالی که کشتی شان در یخ‌های دریای آرتیک گیر کرده است،والتون و مردانش مردی را می یابند که به تنهایی در حال سفر است. 
در دوردست صدای زوزه ی بلندی به گوش می رسد.هنگامی که مرد مذکور والتون را ناراحت برای دست پیداکردن به قطب شمال می بیند به او می گوید «تو هم می خوای توی حماقت با من شریک بشی ؟ ». مرد بازگو می‌کند که نامش ویکتور فرانکن اشتاین است و داستان خود را شروع می کند.

 

گفتني است؛ هنوز از گروه کارگردانی و دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور خواهند داشت خبری منتشر نشده است./ص

منبع:http://www.yjc.ir
عماد بازدید : 32 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

ابتدا بر روی عکس زیر کلیک کنید تا پنجره ای جدید باز شود و بعد بر روی Let's get Trippy کلیک کرده و سپس بر رویStart کلیک کنید تا وارد تصویر متحرک شوید.

به مدت ۲۰ ثانیه به مرکز تصویر خیره شوید و سپس بلافاصله به دست خود که بر روی ماوس قرار دارد (یا قسمت دیگری از بدن خود) نگاه کنید.

چه چیز عجیبی را که ملاحظه میکنید؟؟!

 

منبع:http://www.hamraheman.org

عماد بازدید : 41 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)
وجود قرآن حاکی از آن است که دشمنان شما این کتاب را مطالعه می‌کنند و ریشه مشکلات این کتاب است.
به گزارش گرداب، امروزه اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و رشد کیفی و کمی آنها به حدی رسیده که دیگر نمی‌توان آنها را مختص به سنین پایین و یا برای گذراندن اوقات فراغت دانست. دیگر تاثیرگذاری این بازی‌ها، چه مثبت و چه منفی، بر کسی پوشیده نیست که بخواهیم آنها را دست‌کم گرفته و ناچیز بپنداریم.

تروریست نشان دادن مسلمانان و توهین به مقدسات آنها در رسانه‌های غربی دیگر در نزد آنها به رویکردی عادی و متداول تبدیل شده است. در جدیدترین این توهین‌ها، می‌توان به بازی معروف Resident Evil 5 (شیطان مقیم) اشاره کرد. این بازی در سال 2009 برای کنسول‌های PS3، Xbox 360، و نیز رایانه‌های شخصی به بازار آمد. سازنده این بازی شرکت ژاپنی Capcom است که در ساخت سری بازی‌های رزیدنت اویل دارای شهره است.

سیاست‌گذاری شرکت‌های سازنده در نسل فعلی کنسول‌های بازی به گونه‌ایست که آنها پس از عرضه بازی دست به انتشار بخش‌های جدیدی از آن می‌زنند که به DLC معروف است. در واقع DLCها بخش‌های جدید قابل دانلودی هستند که بازی‌باز باید از سایت بازی و با پرداخت پول آنها را دانلود کند تا بتواند به بازی این بخش‌های جدید بپردازد.


در یکی از DLCهای بازی رزیدنت اویل 5 قسمتی وجود دارد که در آن یک جلد قرآن مجید دیده می شود. وجود قرآن در این بازی در واقع حاکی از آن است که دشمنان شما -که شر بوده و باید از بین روند و شیطان در آنها نفوذ کرده است- قرآن مطالعه می‌کنند که خود به نوعی اشاره به مسلمانان دارد. در این بازی حتی کاربر می‌تواند به این قرآن شلیک کرده و به آن توهین کند.
 
منبع:مشرق
عماد بازدید : 56 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

شهرستان دليجان

 

دليجان شهري بزرگ

بنا به نوشته هاي تاريخي، ‌دليجان پيشين شهري بسيار بزرگ با چهار دورازه در چهار طرف بود كه به دروازه هاي قليان ،  آتشكده، شاه ولي و كاه گندم معروف بودند. گستردگي شهر قديمي دليجان را تا نزديكي خورهه ذكر كرده اند.

مجموعه نشانه ها و آثار پيدا شده تاريخي نشان مي‌دهد كه دليجان شهربزرگي بوده است. از جمله آثار پيدا شده مي توان به سفالها ، خمره ها و آجرهاي بسيار زيبا در جنوب دليجان، اشاره كرد. دليجان در سال 1358 به شهرستان تبديل شد.

پيشينه تاريخي شهرستان دليجان

با توجه به نام ديليگان و گويش مردم آن جا باور بر اين است كه اين شهر و يا شهرك در زمان ساسانيان نيز وجود داشته و از جمله شهرهاي ماد بزرگ بوده است شهر دليجان پس از اسلام گاهي جزو اصفهان و گاهي در قلمرو حاكم قم قرار داشته و تابع منطقه ي جبال و يا عراق عجم بوده است، در زمان صفويان جزء قلمرو و عراق عجم بوده زيرا شاه عباس ايان را به 5 ايالت اصلي تقسيم كرده بود: فارس ، خراسان، آذربايجان، گيلان، مازندران و ايالت عراق عجم، در روزگار قاجاريه ايران به4 ايالت و 23 ولايت تقسيم شده بود كه دليجان جزء ولايت كمره، گلپايگان و محلات قرار داشته در سال 1316 شمسي، دليجان و محلات حزو شهرستان قم، از استان دوم به حساب مي آمده است، در سال 1327 خورشيدي شهرستان محلات با 3 بخش محلات، خمين و دليجان در شمار شهرستان ها استان دوم محسوب مي شدند. و بعدا" بخش دليجان با دهستان هاي اردهال ، نراق، پشت گذر، خورهه نيز از شهرستان قم منتزع و به محلات ملحق شدند، در سال 58 دليجان تابع استان مركزي به مركزيت اراك در آمد شهر دليجان به علت موقعيت جغرافيايي و ارتباطاتي خود، چون بر سر راه بزرگ تيسفون ، خراسان، ماوراء النهار ( جاده ابريشم ) قرار داشته و هميشه در ارتباط با سه شهر بزرگ همدان، اصفهان ري بوده است و از مراكز عمده مبادلاتي اقتصادي در سر راه اصلي ايران بشمار مي رفته است. دليجان از گذشته تا كنون از كانون هاي مبادلاتي اقتصادي ايران بوده و گذشته از آن در منطقه مركز ارتباطي و محل مبادلات و خريد و فروش كالاي مناطقي نظير: خمين ، گلپايگان ، محلات، جاسب ، نراق ، و اردهال محسوب مي شده است.

اين شهر با اين كه درابتدا شهر بزرگي بوده است ولي عوامل مهمي باعث ويراني آن شدهاست اين شهر در بستر تاريخ مسيري براي تاخت و تاز آشوريان در راه هجوم اسرهدون، شاه آشوري از همدان به كاشان بوده است. همچنين اين شهر مدت زيادي در برابر حملات مغولان مقاومت كرده ولي بالاخرخ درمقابل آن ها مقعور مي گردد حمله افغان ها هم خود باعث مي شود كه عده بسياري دليجان را ترك كرده و شهر دچار ويراني گردد، و همچنين همان طور كه ذكر شده به علت اين كه در منطقه مركزي و در محل به هم پيوستن راههاي بزرگ شهرهايي مانند : ري و اصفهان قرار گرفته بود و چون حكومتهاي گذشته نسبت به تصر اين مناطق توجه داشته اند هنگام لشگر كشيها، ماندن و گذر سپاهيان مورد ستم و آسيب فراوان قرار مي گرفت واين امر باعث مي شد كه عده اي زادگاه خود را ترك گويند آخرين حمله توسط سركشاني مانند نايبحسين كاشي و رجب لر در سال 35 ه.ق. بوده است. قحطي سال 36 ه.ق. و بيماري عفوني مانند حصبه و وبا هم عاملي براي از بين رفتن مردم آن ديار بوده است .

وجه تسميه نام دليجان :

بسيار نام دليجان را به معني گاري كه يك كلم فرانسوي است مي دانند و دليل آن ها بر اين مدها است كه چون اين شهر در مسير راهارتباطي تهران – قم – اصفهان بوده است و چون در قديم الايام وسائل نقليه موتوري نبود، مردم با اسب و گاري والاغ و شتر طي طريق مي كردند، لذا جهت فراهم بودن آذوقه و وسايل آسايش و هم تامين امنيت بيشتر يك و يا چند روز توقف نموده و كاروانيان وسايل و بار و بنه خود راگذاشته و ضمن استراحت ارابه ها و درشكه هاي خود را تعمير مي كردند و اسبها و شترهاي تازه نفس نيز به خدمت مي گمارند. به اين ارابه ها نام دليجان اطلاق مي شد. لذا به اين محل دليجان گفته اند كه اين باور به دلايل ذيل رد مي شود:

الف: جغرافيا نويسان قديم هر يك در كتب تاريخي خود از دليجان ذكري به ميان آورده اند از جمله ياقوت حمدي در المعجم البلدان نوشته شده است. دليجان شهر كوچكي است در نواحي اصفهان گفته مي شود دليجان ، حمدالله مستوفي آن را نيز به نام دليجان ثبت كرده است ابوالفدا در تقويم البلدان تاليف اوايل قرن هشتم ه.ق. از دليجان نيز نام برده و آن را به همين نام ذكر كرده است. ضمنا" در كتاب تاريخ قم تاليف حسن بن محمد بن حسن قمي نيز نام اين شهر دليجان و ديليجان عنوان شده است.
ب: آن چه سينه به سينه نقل شده اين است كه در قديم الايام در اين هشر مردمي دلير وجود داشته و به همين منظور آن را دليرگان نام نهاده اند و سپس بر اثر كثرت استعمال حرف «ر» از آن حذف شده و دليگان مبدل و سپس دليجان شده است.
ج: به لهجه و زبان محلي آن را دليگن و يا دليگان مي گويند كه به نظر مي رسد پس از حمله اعراب و معرب اسامي فارسي، نام اين شهر با تبديل « گ » به « ج » به دليجان تغيير يافته است.

با توجه به زماني كه كتب فوق نوشته شده است مي توان نتيجه گرفت كه دليجان در قرن چهارم هجري و قبل از آن نيز وجود داشته زيرا آن را معرب دليگان را مي دانند در صورتي كه دليجان به معني گاري در قرن 18 ميلادي در اروپا متداول شده است .

 

آن چه كه از مطالب فوق نتيجه گرفته مي شود اين است كه نام دليگون به ديليگان و سپس به دليگان و بعد ديليچان و دليجان تغيير يافته است و نام دليجان معرب ديليگان است و مفهوم سرزمين و جايگاه شجاعان را دارد.

منبع:http://delijan20.blogfa.com

درباره ما
Profile Pic
به سایت جالبستان2 خوش آمدید! من عماد عبدالمحمدی مدیر سایت علمی وتفریحی جالبستان2 هستم.14 سال دارم و الآن به اول دبیرستان می روم.من در شهرستان دلیجان در استان مرکزی زندگی می کنم. امیدوارم که از این سایت نهایت استفاده را ببرید! فقط نظر یاتون نره!!!! ایمیل سایت:jalebestan-2@mihanmail.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا در این سایت عضو شدید؟!!!!!
    نمره ای که به این سایت میدید چند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 30
  • بازدید کلی : 5,123
  • کدهای اختصاصی

      Online User
    ....